Skip to content

FAQ  HANDLEIDING

Microsoft Authenticator

Veilig aanmelden in PM Online Portal en PM CRM verloopt in 2 stappen.

Stap 1: de inlognaam en het wachtwoord van de gebruiker.
Stap 2: een beveiligde code.

Om de 2-staps verificatie uit te voeren is een authenticator app nodig. Deze apps genereren elke 30 seconden een beveiligde code. De apps kunnen ook gebruikt worden voor andere websites indien er gevraagd wordt om een 2-factor authenticator (2FA).

  1. Download de smartphone app via ms/authapp. Of via de app store/play store, zie link onder downloads op deze pagina.
  2. Log in met een Microsoft account vanuit de app of scan de code QR code op het scherm dat wordt getoond vanuit de e-mail uitnodiging. Vul de verificatie sms/e-mail code in, of vraag een nieuwe code aan.

  1. De app is nu ingesteld voor gebruik. Bij het openen van de app wordt er iedere 30 seconden een nieuwe code getoond. Voer de code in bij het inloggen in het portaal.

  1. Ga in de browser terug naar het PM Online scherm en voer de code in onder de QR-code. Klik vervolgens op CONFIGUREREN. Indien de configuratie op een later moment is hervat wordt bovenstaand scherm getoond, voer de code in en klik op LOG IN.

  1. Bij de eerste keer inloggen worden eenmalig 10 herstelcodes getoond. Bewaar deze op een veilige plek. Hiermee kan worden ingelogd indien het apparaat waarop de authenticator staat niet meer functioneert of verloren is.
  2. Klik op KLAAR.
  3. Het PM Online portaal wordt geopend.

  1. Onder de tegel kunt u nu kiezen voor ACCEPTEREN of WEIGEREN.

VEELGESTELDE VRAGEN

In plaats van de authenticator kunt u één van de 10 herstelcodes gebruiken, welke bij de eerste inlog zijn verstrekt. Indien u deze niet (meer) heeft, neem dan contact op met de beheerder om uw account te ontkoppelen.

Er wordt een nieuwe uitnodiging verzonden per mail, volg de instructie ‘Uitnodiging accepteren als nieuwe gebruiker’ en activeer een nieuwe authenticator.

Dit kan komen als de tijd op het apparaat waarop de authenticatie app geïnstalleerd is niet de juiste (werkelijke) tijd is. De authenticatie van DigiRecord (PM-Online) is gebaseerd op de werkelijke tijd. U dient er voor te zorgen dat de tijd op het apparaat wordt aangepast naar de werkelijke tijd.